IMAG0670

Holzalm ligt in het aangesloten skigebied van HochZillertal en HochFügen, en is alleen te bereiken op de ski’s via de verbindingsliften. Vanbuiten af ziet het er erg Heidi-achtig uit en dit was voor mij zeer uitnodigend. Nadat onze ski’s in ontvangst waren genomen door een Yeti, gingen we op het terras aan hardhouten picknick tafeltje zitten direct hierna kwam er een Fraulein met de menukaart langs wat getuigd van voldoende personeel omdat het terras stamp en stamp vol zat. De menukaart ziet er erg netjes en verzorgd uit, het is niet de beste die ik ooit heb gezien maar er staan lekkere gerechten op en daar kom je tenslotte voor.

IMAG0661

5 minuten later stond de huisgemaakte apfelstrudel voor mij op de tafel, en ik zal u eerlijk waar zeggen ik heb nog nooit zulk één lekkere apfelstrudel op, alhoewel ik echt niet kan wennen aan de ongesuikerde slagroom, na mijn vraag of zij gesuikerde Sahne hadden kreeg ik het antwoord: “Wir haben allein normales Sahne” en hier was ik een beetje van ontdaan. Evengoed complimenten aan de chef.
Het uitzicht ziet er goed uit, niet zo mooi als dat van de ‘Kristall Hütte’ maar dit wilde ook wel werken voor mij, wat beter werkte was de directe aansluiting met de piste want niets is zo heerlijk om andere onderuit te zien gaan.
Binnen in het Restaurant zag het er erg gezellig uit en er was natuurlijk een brandend haardje, maar ik was hierbinnen om mijn chocolademelk een 2e bestemming te geven en dus liep ik naar de wc’s, deze zagen er verzorgd en vooral schoon uit.

Holzalm is zeker aan te raden als u in Fügen aan het skiën bent!

IMAG0665

