De ‘Kristal Hütte’ staat in het hochzillertal bekend als de meest prominente plek om je apfelstrudel weg te werken. Op 2300 meter hoogte zakt de temperatuur van mijn ‘Heiße Milchchokolade mit rum’ sneller dan de opinie peilingen van de vvd, maar het uitzicht verzacht het snelle naar binnen kloeken duizendvoudig. Het uizicht zoals ik net al zei is formidabel je kijkt van tirol tot ver in Karinthië, bij mij roept dit het gevoel op hoe klein ik ben vergeleken bij deze majestueuze bergen dit gevoel is onbeschrijfelijk alleen hierom zal ik dit restaurant al aanbevelen.

4422823317_e4ab6a2b24_o

Van binnen ziet de ‘Hut’ er erg gezellig en Oostenrijks uit, het aangevreten hout geeft een heel mooi sfeertje(laten we vooropstellen dat dit wel behandeld aangevreten hout is en er geen instortings gevaar dreigt). De tafels die lijken op plakken van dikke boomstammen, en het haartje wat 24/7 brand bevorderen de sfeer alleen nog maar meer, het interieur krijgt van mij alleen maar lof. De apfelstrudel krijgt daarentegen niet zoveel lof, hij is te flauw en te droog naar mijn smaak daarom heb ik deze ook maar één keer besteld. De menukaart straalt één en al allure uit en je kan zien dat deze is gemaakt door een professional. De gerechten die je op de menukaart ziet, zijn niet te vinden bij Joop’s Snackbar en dat maakt deze bar/hut/restaurant ook exclusief. (Voor de liefhebbers een flesje Moët & Chandon kost maar €79.)

Chapeau voor de ondernemers van de Kristal Hütte!

